Usch, jäkla tankar!

Vilket väder det blev.. var på väg hem då jag såg blixten och så kom det ett jäkla oväder!!

Idag har jag gjort lite ärenden, jäte skönt att bli av med de, jag bara skjuter upp allt, vet inte varför... alltid när jag ska göra något som jag inte är helt säker på hur det går till så blir jag så osäker, försöker tänka " vad är de värsta som kan hända?" Jaa jag kanske gör fel, kanske inte fattar allt men då får dom väl berätta hur jag gör? Hur svårt är de? Ändå kommer dom där tankarna att jag inte kan och att alla kommer tycka jag är dum? Men nej, det gick hur bra som helst! Dumma tankar bort bort bort! Alltid när jag tänker sådär så försöker jag gå emot dom tankarna och göra det som känns jobbigt ändå, bara för att bevisa att jag kan!! Oavsett om någon är otrevlig eller att jag itne fattar något!!
Samma sak med att jag vill ha körkort, jag kan det verkligen inte!! vem fan kan det i början? ingen? Ingen kan ju köra bil när man ska köra första gången, men jag är rädd, livrädd för att göra fel, livrädd för att folk ska tycka jag är jobbigt och dum!! Ahh.. blir galen på mig själv, därför försöker jag gå emot tankarna.. när jag kommer hem från Grekland då ska jag gå ner till körskolan och boka in 5 körlektioner eller 10 st, och så ska jag gå emot dom där förbannade tankarna! Även fast det är jobbigt så ska dom inte få komma i vägen dom där jäkla tankarna! Det är likadant som när jag ska söka jobb, jag tänker alltid " men de där kan inte jag,tänk om jag skulle göra fel, tänk om dom tycker jag är en jobbig eftersom jag inte kan, eller blir arga för att jag itne kan eller inte förstår"  det är ett krig i mitt huvud med dom där tankarna! Men som jag skrev så ska dom tankarna inte få vinna över den jag egentligen är, jag ska gå emot dom jag ska kämpa, för jag är inte mer än en människa, alla gör fel och ingen är perfekt... det är något som måste sätta sig i mitt huvud och som man måste förstå och tänka på istället! Jag vet att jag inte är ensam om de, och jag hoppas att alla som tänker så försöker tänka om och övervinna och visa sitt riktiga jag!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0