Ny dag

Kvällen var bra, mycket skratt, popcorn och seröst snack.. Bion var väl inte så jätte bra men.  Det var en hel del snack om framtiden mellan mig och min vän.. vi kom båda fram till att vi är livr'dda för den, vad händer nu? Hur ska allt gå?
Jag tror att det gäller att man ska lita på sig själv,  tro på sig själv att man kan klara allt bara man vill, man måste bara ta sig förbi den där rädslan som sätts upp som ett hinder för en.  Hitta något att se fram till och ta sig förbi hindrena, man kommer stöta på mycket hinder i livet, men man kan ta sig frbi alla, bara man vågar och har motivationen samt att man känner och tänker på vad man verkligen vill... Hitta motivationen, hitta det du vill och skapa något, gör det du känner för och det du vill, inte det någon annan vill! Jag vet t.ex. inte vad jag vill, men min mamma hon vill att jag gör lumpen, jag var inne på det för ett par månade sedan och tänkte "fan vad kul" men nu, nu är jag inte alls intresserad längre, nu vill jag det inte, därför gör jag det inte, även fast min mamma vill det så gärna och tycker att jag ska ta den chansen så jag har något att göra i ett år och kanskefår jobb inom det sen.. Ja, det är vad hon vill, inte jag.. därför gör jag det inte hon får bli besviken och arg men jag ska göra det jag vill. Det ända jag vet att jag vill göra nu är att hitta ett jobb så jag kan jobba några månader sen dra utomland ett tag och uppleva saker se världen, och vet du? Det ska jag göra också!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0